Thursday, June 3, 2010

luahan firasat hati di akhir ini....

manusia tidak akan lari dari melakukan kesilapan @ kesalahan.. begitu juga aku.. tapi sekali salah, bermakna kita akan sentiasa salah.. x betul kan? kita telah dicop seorg pesalah atau seorg penjenayah.. dimanakah keadilan untuk itu? ntah.. semoga Allah mengampuni beliau dan semoga Allah sentiasa memberikan aku hidayah dan sentiasa melindungi aku dari sebarang kekufuran hati serta menjadikan aku supaya akan terus berusaha menjadi yang terbaik..

janganlah engkau ya-Allah membelakangi aku dan membiarkan aku lebih jauh tersesat.. Amin..

mmg kita akan marah bila org memperlakukan seperti itu, dan kita amat terganggu bila ada yg tidak pernah menghargai serta buat kita seperti org bodoh.. pernah ada suatu suara yg berkata "sapa bila kau nak jadi mcm nie?, kau lebih layak dari itu.. dapat ciput saja.. kerja bagai nak rak, ntah apa2 ntah", bila difikir balik betul jugak.. tetapi ntah la..

hari nie mmg aku bengang giler, terlalu yg amat.. semuanya jadi x betul.. xpe la.. mungkin ada hikmah dan ada pengajaran disebaliknya.. kita tunggu sajalah apa yg akan berlaku.. tunggulah perkataan keramat tue.. insya-Allah, selagi aku boleh bersabar, selagi aku ingat Allah, selagi aku sedar diri.. aku akan bertahan.. insya-Allah.. semoga Allah akan melindungi hamba-Nya ini.. aku hanya insan yg kerdil..

people won't see our kindness, but people love to see out hateness.. until then, believe in urself, confront ur innerself.. to them.. there's a rainbow after the rain..

insya-Allah..

No comments: